Vincent!

Jag borde ta mig tid att blogga oftare.. jag har förlorat läsare och det är försåtligt!
Jag ska skärpa mig, jag lovar .... men just nu kämpar vi med att få tiden att gå ihop här hemma. Mycket har hänt sen sist och livet med barn är verkligen en bergochdalbana... Plötsligt har Vincent blivit en individ med järnvilja och envishet, han testar sina föräldrar ut i fingerspetsarna. Ajaj och nej är nya favorit orden =) allt som är nej är roligt... Idag stog han upp och tog ett kliv åt sidan tappade balansen och tvärdök så det vissla om det ... massor av tårar och en fläskläpp senare var han där igen.. dagarna pendlar mellan otrolig glädje och stor oro, han ger oss så mycket kärlek... och massor av förtvivlan och tänk att den lilla kille (som så nyss) var en liten bäbis ska bli en stor kille, ett barn som ska känna tryggheten i oss föräldrar, vi ska fostra honom och göra honom till en bra männsika.Jag vet att dessa tankar har alla småbarnsföräldrar och jag gissar att oron blir stötte ju äldre barnen blir ... MEN utöver denna oro man känner för sitt barn så känner man 100 ggr mer glädje och lycka över att ha fått ett barn att få älska och att bevara.Jag kan inget annat att säga än att vara mamma är det bästa som hänt mig och jag kan inte minnas vad jag gjorde innan... inte för att jag vill det heller... Ett liv utan barn finns inte . Så Vincent älskade kille - Vad gjorde vi utan dig ?
Jag bloggar nu mest för att alla tankar jag har i huvudet ska finnas nerskrivna.. kul att gå tillbaka sen och minnas. så från ochmed nu kommer jag skriva upp allt nytt som händer med Vincent.alla framsteg han gör..

Han har åtta tänder
säger - Lampa och pekar på lampan.
han står och går lutad mot en vägg eller ett bord och använder gåvagnen massor .. mer än vad han kryper nu !

om 9 veckor fyller han 1 år !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0