Stora lilla killen !

Igår var vi på BVC igen .. Våran prins skulle vaccineras, men L, ringde på morgonen lagom tills vi skulle klä på oss och äta frukost och sa att vaccinet inte kommit och att vi skulle boka ny tid för vaccinatinon. Där fick jag för att jag hade legat vaken till och från halva natten av oro för min lilla prins .. såg framför mig hur ledsen han skulle bli av att det gjorde ont och det gjorde så ont i mitt mammahjärta,drog en lättnandes pust samtidigt som tanken slog mig att det kommer komma fler nätter där jag kommer oroa mig,som tillexempel när han ska vaccineras nästa gång, kanske första gången alltid är värst.?  Men vi bestämde oss iallafall att gå dit och väga o mäta , Tro det eller ej, men Vincent växer så det bokstavligen knakar här hemma=) Han är 12 veckor och är 64 lång och väger 6280 g . Han är lång och smal våran kille=) Han har vuxit drygt fyra cm på fyra veckor och gått upp ca 900 g. Följer kurvan på vikten jätte bra, men ligger väldigt mycket över på längden förhållande till ålder och vikt ..Men vi är jätte stolta över att våran lilla kille växer och mår bra ! Han var glad och skrattade hela tiden inne hos L . vilket även hon tyckte var roligt då han bara skrikit och varit jätte ledsen alla gånger vi varit där tidigare. Inte så konstigt att man skriker när man har kolik kanske .. Och tack o lov har den släppt nu. Vincent sover nu HELA nätterna, somnar runt 19:00-19:30, och sover sen mellan elva och tolv timmar . Så sömnen kan vi absolut inte klaga på ! Kanske redan nu passar lägligt med ett litet syskon till Vincent? =) Mamma o Pappa tid kan man inte klaga på ! =)

FRAMSTEG!

3veckor 3 dagar - Vänder sig från mage till rygg, nästan helt stabil och stark i nacken.
6 veckor - Ler första gången mot Mamma.
7 veckor 2 dagar - "pratar"rejält och skrattar högljutt.
8 veckor - upptäcker att armar och ben inte längre sitter ihop, sparkar och sprattlar.
9 veckor - Vägrar ligga ner, ska sitta upp och med oss i knä eller i soffan vagnen duger fortfarande.
10 veckor - Hasar sig fram på ryggen med hjälp av benen. Blir arg när han inte lyckas krypa,när han så gärna vill.
12 veckor - Vägrar ligga ner i vagnen när vi är ute och går , ska sitta upp och se allt. Vill mer än gärna sitta i matstolen uppallrad med kuddar och "äta" med oss!

Tycker mig se att en liten tandsing också är påväg upp. men det kan vara att vi bara inbillat oss vi får helt enkelt vänta och se !:)

Vi ser varje dag nya framsteg som Vincent gör och vi blir såklart lika stolta varje gång !
Varje gång han gör nya framsteg ska jag skriva upp det och dela med mig av det till er.
Jag ser fram emot att han ska bli äldre och att vi ska få ta hand om denna underbara lilla kille.
Längtar tills han får de första smakportionerna,tills han kryper och såsmåningom börjar gå. =)
¨
Var rädd om varandra !

Kommentarer
Postat av: Lotta Q

Hej Linnea,



Vad roligt att ni skriver blogg, jag gillar att läsa bloggar så jag kommer att kika in här lite då och då :o)

Ha det så bra!

Kram Lotta

2010-04-07 @ 23:12:01
Postat av: Linnéa

Lotta : Vad roligt att veta att nån läser , kul att nån kommenterar också.. Ska försöka behaga våra läsare och uppdatera och underhålla våra läsare =) Hoppas att allt är bra med dig och familjen !

2010-04-07 @ 23:22:02
Postat av: hannah

nu vill vi veta lite ju! :D om vad som händer på dagarna. förstår att du kanske inte orkar just nu mitt i sjukan... usch :/ Krya på dig! Och hoppas resten av familjen mår bra =) kram

2010-04-17 @ 23:02:46
URL: http://hannahfrelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0