Sådär ja !

Nu har jag slagit mig ner i soffan efter en fartfylld dag . Vincent var till BVC idag, han var jätte duktig och var jätte glad hela tiden, men när dom stack honom grät han jätte mycket och då brast det även för mig det var det värsta jag någonsin varit med om, lite fjantig är jag nog, men det är mitt barn och jag ska skydda honom från allt ont, och ont fick han .. innan han fick sprutorna så tog vi vikt och längd på honom och han väger 6520 g och är 65 cm lång !Han är stor våran lilla prins ! =) Och vi som var oroliga att han gått ner så mycket när han varit sjuk, men det är snarare tvärtom=) Sen åkte vi och hämtade upp Vincents mormor och åkte mot Valbo. Vincent var så duktig hela tiden och gnällde knappt alls, han som alltid hatat så att åka bil, men idag gick det jätte bra. I Valbo satt han och skrattade jätte högt och pratde med sig själv och skrattade åt det han sa ! Vi är så stolta över honom ! Vincent vill så himla gärna vara med så mycket som möjligt hela tiden och vill verkligen skratta och vara glad vilket leder till att han vägrar sova och det leder till övertrötthet ... Men nattningen gick otroligt smidigt . Får se om han sover hela natten eller om han bestämmer sig för att vakna =)
Jag har fått en del frågor ang, barn, förlossning och hur vi kom på namnet Vincent och så vidare ...

Vad gäller barn så vill både jag och Vincents pappa ge Vincent ett syskon, såklart .. Men vi vill också ge Vincent all uppmärksamhet ömhet och kärlek vi nånsin kan ge. Sen ska vi skaffa ett syskon till honom =)

Namnet Vincent,var egentligen Vincents pappas namnförslag redan från den dagen vi fick reda på att vi väntade en pojke på UL så tror jag Vincents pappa var klar med namn och det var helt främmande för mig och kunde inte på nåt vis förstå att man kunde döpa sitt barn till det .. Under graviditeten växte liksom namnet in och jag kunde känna att jag accepterade det mer och mer .. När Vincent låg på mitt bröst så var det redan en Vincent , de andra namnen som JAG hade på förslag passa inte in riktigt. Så en Vincent fick det bli =) Idag tycker jag att det är ett av de vackraste namnen i världen ! =)


Hanna tyckte att jag skulle uppdatera oftare och det ska jag göra också ..
Ni kan väl ställa en massa frågor om saker ni undrar över så lovar jag att jag ska svara så gott jag kan . Och Vincents pappa kommer sitta med och svara på alla frågor ..
Så passa på nu !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0